Testat nytt bett

AllmÀnt / Permalink / 0
Hej 🙂

Förut nÀr jag kom hem frÄn jobbet gick ja och mamma ut i stallet. Sambon inte hemma = ingen stress i stallet.

Slutade med att jag testade mammas Sprenger bett, red ett pass pĂ„ 45 minuter och klippte manen pĂ„ Kurt. Mamma ledde Ă€ven Zoi pĂ„ ridbanan samtidigt som jag red😉

Kurtan kĂ€ndes vĂ€ldigt fin idag, vet inte om det var pĂ„grund av bettet eller att jag red bĂ€ttre idag 😂 vi fĂ„r se hur hon kĂ€nns i fortsĂ€ttningen. MĂ„ste fĂ„ henne mer aktiverad med bakbenen (framförallt i galoppen) sĂ„ vi kan hoppa hööööga hinder!

Fick nĂ€mligen kommentaren av min trĂ€nare nĂ€r vi trĂ€nade i tisdags att "fĂ„r du henne mer framme i galoppen kommer ni kunna hoppa hur högt som helst" 

JĂ€tte kul kommentar och Ă€r super taggad pĂ„ 2018!!đŸ€©đŸ€©đŸ€©

Redan den 28e Januari ska jag och min vita prinsessa hoppa 125cm i Strömsholm!

(null)


SĂ„ nu pĂ„ söndag ska jag möta upp en kompis (Ronja) och hennes hĂ€st. Vi ska till Eklunda Stuteri pĂ„ öppen banhoppning. DĂ„ hoppas jag det kĂ€nns sĂ„ bra sĂ„ vi kan ta en svĂ€ng pĂ„ 125/130 đŸ˜đŸ‘đŸ»đŸŠ„

Ne ska sova nu! Ska pÄ konferens med jobbet imorgon samt spela Padel. SpÀnnande!

[ ska ta tag i bloggen och skriva ihop mina egna mĂ„l samt hĂ€starnas mĂ„l/tĂ€vlingsmĂ„l för 2018 ] 

Vi hörs! ❄
Till top